Deze lijst met rekruteringstrends 2020 zou uw gids moeten zijn om uw rekruteringsstrategie te perfectioneren. Het is een door kandidaten aangedreven markt De manier waarop we mensen rekruteren is veranderd. Vergeleken met enkele jaren geleden hebben kandidaten nu veel meer slagkracht bij het zoeken naar werk. Volgens onderzoek en de dagelijkse werkervaring van elke recruiter en HR-professional is de huidige arbeidsmarkt voor 90% kandidaatgericht. Dit betekent dat je geen talenten meer kiest, talent kiest jou. Bijgevolg is het vinden en aannemen van de ideale sollicitanten, vooral degenen met veelgevraagde vaardigheden, buitengewoon moeilijk, duur en tijdrovend geworden. Dit is de reden waarom er een grote verschuiving is in het rekruteringsparadigma. Momenteel ligt de focus op kandidaten die als opdrachtgever worden gezien. Dit zijn de trends. De paradigmaverschuiving brengt een hele nieuwe reeks modewoorden en nieuwe trends met zich mee. We hebben 15 van de belangrijkste van de laatste belicht die in 2020 de grootste algemene impact zullen hebben op de rekruteringssector. # 1: Matching = Marketing Wat is rekruteringsmarketing? De wervingsmarketingstrategie is gebaseerd op de implementatie van marketingtactieken bij de selectie van personeel. Het is het proces van het koesteren en aantrekken van getalenteerde mensen voor uw organisatie met behulp van marketingtechnieken, strategieën en tactieken. Wervingsmarketing is een discipline die is ingevoerd als gevolg van de huidige situatie op de arbeidsmarkt. Het belangrijkste doel is om op de hoogte te blijven van de nieuwste markttrends en oplossingen te bieden aan die bedrijven die het meest geschikt zijn om nieuwe uitdagingen aan te gaan. Bedrijven die deze nieuwe methoden als eersten implementeren, zullen eerder talent aantrekken. Daarom wordt rekruteringsmarketing de belangrijkste trend van 2020. # 2: Inkomende rekrutering Inbound recruiting is een HR-marketingstrategie waarbij u actief en consequent kandidaten rekruteert om ervoor te zorgen dat ze u als hun volgende werkgever kiezen. Uw doel bij inbound marketing is om kandidaten aan te trekken, te converteren en aan te nemen. Onlangs is er een overgang geweest van uitgaande naar inkomende rekrutering. Alleen kandidaten bereiken en een open positie aanbieden is niet langer een manier om talent aan te trekken. Als u op zoek bent naar een langetermijnoplossing om uw strategie en rekrutering te promoten, dan is dit een trend die u moet doorvoeren. # 3: Employer Brand Employer brand is een term die vaak wordt gebruikt om de reputatie en populariteit van een organisatie als werkgever te beschrijven, evenals de waardepropositie voor werknemers, in tegenstelling tot de meer algemene reputatie van het bedrijfsmerk en waardepropositie voor klanten. Employer branding-ideeën zijn essentieel om een sterk en aantrekkelijk uniek aanbod voor werkzoekenden te creëren. Uit LinkedIn-onderzoek is gebleken dat meer dan 75% van de werkzoekenden de reputatie en het merk van een bedrijf onderzoekt voordat ze solliciteren. Bedrijven met een slechte reputatie hebben niet alleen moeite om kandidaten aan te trekken, maar ook om werknemers te behouden. Daarom is branding een van de beste rekruteringstrends van 2020! # 4: Kandidaatervaring De Candidate Experience is een overzicht van huidige, vroegere en potentiële toekomstige kandidaten over het wervingsproces van uw bedrijf. Het is gebaseerd op de gevoelens, het gedrag en de attitudes van werkzoekenden tijdens het sollicitatieproces, van zoekopdracht tot interview en aan het einde van het sollicitatieproces. Waarom is het focussen op uw proces een andere uiterst belangrijke wervingsrichting die u in 2020 moet inslaan? Omdat kandidaten die een positieve ervaring met uw bedrijf hebben gehad, waarschijnlijk een aanbod van u zullen accepteren, in de toekomst opnieuw zullen solliciteren en anderen doorverwijzen naar uw organisatie. Aan de andere kant kan een negatieve ervaring van een kandidaat u meer kosten – het kan zelfs het verlies van bedrijfsgeld beïnvloeden! Het bekendste voorbeeld hiervan is Virgin Media, een bedrijf dat schat dat de slechte ervaring van een kandidaat hen jaarlijks een schokkende $ 5,4 miljoen kost! De talentenpool is de plaats of basis waar HR’s al hun beste kandidaten opslaan. Talentpools zijn niet alleen kandidaten die op vacatures hebben gesolliciteerd, maar ook geworven kandidaten, zilveren medaillewinnaars en kandidaten die zelf aan je cv-pool zijn toegevoegd. Stel je voor dat elke keer dat je een baan opent, je een pool van talent hebt waaruit je gewoon de beste kunt kiezen! Klinkt goed, toch? Het is om deze reden dat veel recruiters deze rekruteringstrend al hebben omarmd en zijn begonnen met het opbouwen van een hoogwaardige basis van kandidaten voor huidige en toekomstige behoeften. # 6: Kandidaat-relatiebeheer Candidate Relationship Management (CRM) is een methode om relaties met huidige en potentiële toekomstige sollicitanten te beheren en te verbeteren. Een sterk leiderschap hebben werd al snel een van de belangrijkste rekruteringstrends van 2020. Deze relatief nieuwe rekruteringsmethode is aan de wereld gepresenteerd als een oplossing voor een van de grootste uitdagingen in de HR-industrie: talent aantrekken. # 7: Sociaal werven Social recruiting is het gebruik van social media kanalen om medewerkers te vinden en te werven. Deze term verwijst naar het verschillende gebruik van sociale media (zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, enz.) En websites (blogs, forums en websites) om te vinden, aan te trekken en in dienst te nemen. Social recruiting gaat verder dan het plaatsen van actuele vacatures op de social media-accounts van uw bedrijf. Het biedt zoveel meer! U kunt sociale media gebruiken om actief naar potentiële kandidaten te zoeken, relaties met hen op te bouwen en hen aan te moedigen om te solliciteren. # 8: Automatiseringstools werven Simpel gezegd, wervingsautomatiseringstools zijn software die nieuwe technologieën gebruikt om het wervingsproces te automatiseren. Automatisering van het rekruteringsproces bestaat al een tijdje, maar gaat nu verder dan HRIS, Applicant Tracking Systems (ATS) en rekruteringsmarketing software. Een nieuwe trend is software die 2-in-1-tools biedt – integreer zowel ATS- als HR-marketingoplossingen op één platform. Deze nieuwe alles-in-één tools bieden hulp bij het vinden, aantrekken, aantrekken en onboarden van kandidaten. Ze stroomlijnen, vereenvoudigen en automatiseren ook het wervingsproces, waardoor het sneller en efficiënter wordt. Organisaties die nog steeds te traag zijn om automatisering in hun wervingssystemen te implementeren, lopen het risico topkandidaten te verliezen aan meer vooruitstrevende concurrenten. # 9: AVG De algemene verordening gegevensbescherming (AVG) is een nieuw onderdeel van de EU-wetgeving die de huidige gegevensbeschermingswet (DPA) zal vervangen met als doel de gegevensverwerkingsregels in de hele EU te harmoniseren. De AVG geeft mensen meer controle over hun persoonlijke informatie, wat betekent dat het de manier waarop we rekruteren in 2020 volledig zal veranderen. # 10: datagedreven rekrutering en HR-analyse Datagestuurde rekrutering en HR-analyse zijn uitdrukkingen die worden gebruikt om technieken te demonstreren waarin planning en besluitvorming zijn gebaseerd op gegevens van HR-technologieën, zoals kandidaat-volgsystemen en rekruteringsmarketingplatforms. Het gebruik van datagestuurde statistieken is een rekruteringstrend die u een goed inzicht kan geven in welke onderdelen van uw wervingsstrategie goed presteren en welke onderdelen voor verbetering vatbaar zijn. Door aandacht te schenken aan uw HR-analyse en het gebruik van datagestuurde rekrutering, zijn enkele van de belangrijkste personeelsstatistieken, zoals de tijd die nodig is om aan te nemen, de kosten van het aannemen en de kwaliteit van het aannemen, verbeterd. # 11: Verwijzingen van werknemers Doorverwijzingsprogramma’s voor werknemers zijn verreweg een van de meest productieve manieren om talent te werven en banen te vervullen. Veel onderzoeken hebben aangetoond dat ingehuurde werknemers minder tijd nodig hebben om aan boord te nemen en aan boord te nemen en veel minder geld nodig hebben. # 12: Talent vinden Actief zoeken naar talent is een onmisbare rekruteringsstrategie geworden. Uit een LinkedIn-studie bleek dat slechts ongeveer 36% van de potentiële kandidaten werkzoekenden zijn. Meer dan 90% van hen is echter geïnteresseerd in nieuwe vacatures. # 13: Gezamenlijke aanwerving Co-hiring is een wervingsmethode waarbij zowel HR-teams als teams van andere afdelingen samenwerken om talent te vinden en aan te nemen. Mede-aanwerving is uiterst belangrijk omdat het de kwaliteit van nieuwe aanwervingen aanzienlijk verbetert. Bijgevolg wordt het personeelsverloop verminderd, wat een positief effect heeft op de algemene wervings- en aanwervingsstrategie. # 14: gestructureerde interviews Gestructureerde sollicitatiegesprekken worden onder veel werkgevers het meest populaire sollicitatietype. Waarom? Hier zijn enkele voordelen van gestructureerde interviews:
# 15: Strategische afstemming Werving moet worden afgestemd op uw algemene bedrijfsstrategie! Omdat bedrijven niet kunnen groeien zonder mensen, moet talentenselectie strategischer zijn. Wat betekent het? Om werving strategischer te laten zijn, moeten de toekomstige behoeften en doelstellingen van het bedrijf worden geïdentificeerd. Op basis hiervan moeten bestaande en potentiële toekomstige lacunes in vaardigheden worden geïdentificeerd. Op basis van de resultaten moeten HR-teams hun wervingsinspanningen plannen om de bedrijfsgroei te ondersteunen! http://youtu.be/iHYrOBkcd-c |
https://www.globalrecruitment.info/ |
recruitment agency Deze lijst met rekruteringstrends 2020 zou uw gids moeten zijn om uw rekruteringsstrategie te perfectioneren. Het is een ...

Inhoudsopgave: