Assist Act
Image default
Internet

Door middel van een SEO specialist hogerop in Google komen

Lange staart trefwoorden hebben een lager zoekvolume, maar er zijn duizenden trefwoorden die de mogelijkheid voor u vertegenwoordigen. Tel ze op en je zult hun enorme potentieel zien.

Bezoekers die u vinden via long tail trefwoorden zullen veel meer met uw inhoud te maken krijgen en hun conversie ratio’s zijn hoger. Dat komt omdat de query specifiek genoeg is om relevante resultaten te vinden. En u wilt aan de top van deze relevante resultaten staan.

De grootste conus van de long tail keywords is hun zoekvolume. Soms kan het zelfs zo laag zijn als 100 zoekopdrachten per maand. Daarom moet je de juiste balans vinden en de metriek die de moeilijkheidsgraad van het trefwoord wordt genoemd, zal je helpen om dit te bereiken.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

Sleutelwoord moeilijkheid
Zodra u trefwoorden vindt waarvoor u wilt rangschikken, moet u evalueren hoe moeilijk het zal zijn. De moeilijkheidsgraad van het trefwoord is een zeer nuttige metriek die u daarbij zal helpen.

De waarde wordt meestal aangegeven op een schaal van 0 tot 100. De waarde wordt meestal aangegeven op een schaal van 0 tot 100. Hoe hoger de score is, hoe moeilijker het is om op de 1e SERP voor het trefwoord te rangschikken.

Er zijn veel keyword research tools op de markt voor het berekenen van de moeilijkheidsgraad van het keyword. De waarden kunnen variëren – u kunt zien score 30 in een tool en 50 in een andere tool voor precies hetzelfde trefwoord.

Dat komt omdat de berekeningen zijn gebaseerd op iets andere statistieken en algoritmes. Het belangrijkste is om de resultaten binnen één tool te vergelijken.

Wat is het trefwoord SEO Moeilijkheidsgraad?

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.
Zoekintentie
SERP-analyse is een zeer belangrijk onderdeel van trefwoordonderzoek. Het helpt u om uit te vinden of:

U bent in staat om te concurreren met websites in de 1e SERP
De zoekintentie achter de trefwoorden die u wilt optimaliseren voor
Wat is SERP-analyse en hoe stimuleert het uw zoekwoordonderzoek?
Door naar de SERP te kijken kunt u zien wat de bedoeling is achter de zoekopdracht. Wanneer u op zoek bent naar een “zelfgemaakte pizza recept”, wilt u waarschijnlijk geen pizza kopen.
Houd dit altijd in gedachten, zodat je niet uiteindelijk optimaliseren voor verkeerde trefwoorden.

Er zijn 4 verschillende soorten zoekopdrachten:

Navigational – zoek op een specifieke website/merk (“google search console”)
Informatie – zoeken naar algemene informatie (“hoe koffie te zetten”)
Transactioneel – gebruiker wil iets online kopen (“koop appel-iphone xs”)
Commercieel – de gebruiker doet het onderzoek voor de aankoop (“canon 6d review”).

Hoe trefwoordonderzoek te doen voor Google RankBrain
We hebben een video opgenomen om u te laten zien hoe u lange staartsleutelwoorden kunt vinden met een lage SEO moeilijkheidsgraad:

Als u een blog over pizza recepten, hoeft u niet te rangschikken # 1 voor het trefwoord “pizza” (met meer dan 4 miljoen maandelijkse zoekopdrachten wereldwijd)? Kijk naar de SERP voor het trefwoord:

Het zou geen zin hebben om er te zijn, tenzij je van plan bent om te concurreren met Pizza Hut of Domino’s. Ja, dit soort trefwoorden zijn zeer aantrekkelijk, maar in de meeste gevallen zijn ze niet relevant voor uw niche. Bovendien vertegenwoordigen ze slechts een paar van alle zoekopdrachten over de hele wereld. De meerderheid van de zoekopdrachten zijn lange staartaanvragen.

Hoe NIET om trefwoord onderzoek te doen
Nieuwelingen en ongeduldige makers van inhoud vinden meestal een trefwoord met een hoog zoekvolume in Google Keyword Planner of een ander zoekwoord onderzoekstool, terwijl niet na te denken over andere statistieken.

Zoals we hierboven hebben uitgelegd, is het vinden van een ideaal trefwoord niet alleen over het zoekvolume.

Een andere fout is een verkeerde interpretatie van gegevens. Een veelvoorkomend voorbeeld is de “Competitie” score in Google Keyword Planner. Er is een verwarring tussen deze metriek en de moeilijkheidsgraad van het trefwoord.

De concurrentie in GKP vertegenwoordigt het niveau van de concurrentie in Google AdWords. Het geeft niet weer hoe moeilijk het is om voor dat trefwoord te rangschikken.

Een ander ding dat je ten koste van alles moet vermijden is trefwoord vulling. Trefwoord onderzoek gaat niet langer over het vinden van een ideaal trefwoord en het gebruik ervan zo veel mogelijk.

In plaats daarvan selecteert u een focus trefwoord en gebruik het in:

De rubriek
Titelplaatje en metabeschrijving
Een van de eerste alinea’s van de tekst
Een paar keer in de tekst (afhankelijk van de lengte van het trefwoord ook)
Google is geëvolueerd en begrijpt waar de inhoud over gaat. Als het goed geschreven, uitgebreid en gebruiksvriendelijk is, kan het zijn dat u een rangorde aanlegt van trefwoorden die u niet eens in uw tekst heeft gebruikt.

Als u me niet gelooft, kijk dan eens naar dit voorbeeld.

In plaats van steeds hetzelfde trefwoord te gebruiken, probeer dan te zoeken naar LSI trefwoorden.

LSI (Latent Semantic Indexing) trefwoorden zijn trefwoorden die semantisch gerelateerd zijn aan het hoofdzaad trefwoord. Ze zijn een geweldige aanvulling op het onderzoek naar trefwoorden.

LSI trefwoorden veranderen voortdurend op basis van de huidige trend. Het toevoegen van semantische trefwoorden aan uw inhoud is een goed idee. U kunt LSIGraph gebruiken om een heleboel nuttige keyword ideeën te genereren.

Hoofdstuk 6

Link gebouw
In het 6e hoofdstuk van onze SEO voor beginners gids bespreken we linkbuilding – een van de belangrijkste aspecten van zoekmachine optimalisatie. Laten we leren hoe u een kwalitatief hoogstaand linkprofiel kunt opbouwen.

Linkbuilding is een proces om links te krijgen van andere websites. Vanuit technisch oogpunt zijn backlinks hypertekstlinks die dienen als navigatie tussen websites. De links worden gecrawld door middel van search en

https://ralfvanveen.com