Assist Act
Image default
Boeken en Tijdschriften

Wat is nu eigenlijk intermittent fasting en hoe zorgt het ervoor dat je gewicht verliest?

Wat is het succes van intermittent fasting? Het succes van de methode van periodiek vasten zit hem in twee zaken: het ‘wat’ en het ‘wanneer’ van eten. Je kijkt niet alleen naar wat je eet, maar ook wanneer je eet. Zo blijkt het dat het beter is om drie goede maaltijden per dag te nuttigen, dan de hele dag door kleine porties tot je te nemen. Waarom? Zo is je lichaam slechts periodiek aan het werk: er zijn hele periodes waarop er geen eten verteerd hoeft te worden. Zo’n periode waarin je lichaam niets verteert is een vasten-fase. In deze fase is de vetvertering optimaal. Wat is dus intermittent fasting? Het is het uitkienen van wanneer je eet. Natuurlijk moet je, net zoals bij ieder ander dieet, ook goed letten op wat je precies eet. Foodsisters helpt je daarbij, onder meer met speciale maaltijd tips waar je een week mee vooruit kunt.

Hoe gaat het vasten in zijn werk?

De meeste tussendoortjes, zoals crackers en rijstwafels, plus vette happen, moet je leren vergeten. Geen ‘lege’ voedingsstoffen meer, die alleen maar tijdelijk je honger wegnemen. Het is belangrijk dat je alleen voedsel tot je neemt waarin ‘echte’ voedingsstoffen zitten. Wat is intermittent fasting zonder een gezond voedingspatroon? Niet zo veel. Intermittent fasten betekent niet eten een periode van de dag, de rest van de dag ben je vrij om wel te eten. Je hoeft dus geen honger te lijden, je moet alleen leren om lekkere trek te negeren. Dat vergt oefening.

Begin met een weekmenu

Bij Foodsisters krijg je de steun die je nodig hebt om het tijdelijk vasten vol te houden. Die steun krijg je onder andere in de vorm van weekmenu’s. Wat is intermittent fasting zonder discipline en ondersteuning? Je dient de weekmenu’s zo nauw mogelijk te volgen en er niet of nauwelijks van af te wijken. Het is belangrijk dat je zo min mogelijk koolhydraten en suiker binnenkrijgt.

https://foodsisters.nl/