|
Onze samenleving gaat zo langzamerhand wel redelijk van haar slot af, maar toch zijn er nog bepaalde momenten waarop we merken dat het coronavirus een flinke rol speelt. Zo is een groot deel van de mensen inmiddels gevaccineerd, maar lopen er nog best veel mensen rond die ervoor hebben gekozen om geen prik te nemen. Ook zijn en blijven en waarschijnlijk mensen die toch wel flink geleerd hebben van deze pandemie en bijna angstig zijn geworden. Vooral voor die mensen is het, overigens heel begrijpelijk, erg lastig om het ‘gewone leven’ weer op te pakken. Met bepaalde zaken kan dit toch wel erg lastig zijn en daarom hebben wij deze blog maar geschreven. Wij gaan jou vertellen hoe je wellicht je angsten wat kunt overwinnen! Houd je aan de basisregels De 1,5-meter regel mogen we zo langzamerhand loslaten, maar dat betekent nog niet dat het gevaar is geweken. Mensen in een risicogroep zijn het er eigenlijk helemaal niet mee eens dat we ineens weer kunnen en mogen knuffelen met iedereen. Een aanrader van onze kant is dan ook vooral: houd zelf gewoon afstand van mensen. Als het voor jou nog niet vertrouwd voelt om de 1,5-meter maatregel los te laten, is het ook verre van verstandig om dit te doen. Vraag mensen of ze even aan de kant gaan, maar draag ook zelf gewoon een mondkapje en desinfecteer je handen bijvoorbeeld wat vaker. Dit laat zien dat niet iedereen er klaar voor is om een samenleving weer volledig te openen. Het is je goedrecht om dit te laten weten! Hoe worden bepaalde afspraken geregeld? Natuurlijk zijn en blijven er wel bepaalde afspraken staan voor jou als persoon. Zo moet je misschien een keer naar de huisarts, naar het ziekenhuis of misschien zelfs langs de notaris. Vooral in dat laatste geval, raden we je aan om gewoon contact op te nemen met het desbetreffende bedrijf. Als we een bedrijf als Suwijn mogen geloven, zijn er altijd meer dan genoeg mogelijkheden om een gesprek op afstand plaats te laten vinden. Neem daarom vooral contact op met Suwijn om te kijken naar de mogelijkheden voor jou!
|
| https://suwijn.nl/ |
Veelgestelde vragen
Wat kan ik doen als ik nog bang ben om het normale leven weer op te pakken?▼
Houd je aan basisregels zoals afstand houden, het dragen van een mondkapje en regelmatig handen desinfecteren. Dit helpt je geleidelijk meer vertrouwen op te bouwen en je angsten te overwinnen.
Moet ik de 1,5-meter regel nog steeds volgen?▼
Hoewel de regel officieel is losgelaten, is het volkomen acceptabel om zelf afstand te bewaren. Vooral voor risicgroepen is dit nog steeds belangrijk en je hebt het recht dit te handhaven.
Hoe kan ik afspraken met professionals regelen met coronamaatregelen?▼
Neem contact op met het betreffende bedrijf of instelling. Veel organisaties bieden mogelijkheden voor afspraken op afstand, zoals videogesprekken met huisartsen of notarissen.
Is het normaal dat ik nog voorzichtig ben na corona?▼
Ja, heel begrijpelijk. Veel mensen hebben van de pandemie geleerd en zijn voorzichtiger geworden. Het is je goedrecht om je eigen grenzen te stellen en aan te geven.
Wat betekent het dat ik niet klaar ben voor volledige maatschappelijke opening?▼
Dit betekent dat je nog niet comfortabel bent met het volledig loslaten van veiligheidsmaatregelen. Dat is een geldige positie en je mag dit duidelijk maken aan je omgeving.
